Megosztom veletek az első 15.000 km tapasztalatait, melyek főként a téli időszakra, téligumi használata mellett teljesített futással teltek.
A 15 ekm átlagfogyasztása 16,8 kW/100km
Mióta felkerültek a nyári kerekek és felmelegedett az idő, mintegy 20 %-kal kisebb fogyasztást tapasztalok, S mióta csak városkörnyéki, városi kölekedésben veszek részt, nem megyek többet napi átlagban 100 km-nél, s most az átlegfogyasztás 13 kW/100 km alatti.
Általában hetente egy alkalommak, pénteken dugom töltőre az autót. A tippelő óra 511 km hatótávot jelez ki arra az esetre, ha nem használnám a klímát, de mivel állandóan automata klímával használom 19 fokra állítva, így 485 km hatótávot tippel az autó, s reális is.
Amit szeretek még a vezetéstámogató rendszerekből, az pedig a távolságtaró, adaptív tempomat. Ezt a rendszert településen belül is használom, így többnyire sem a gáz, sem a fékpedált sem kell használnom, de a kontrollt nem nélkülözöm, nem bízok meg teljesen a rendszerben.
Az üzemi féket nagyon kevés alkalommal kell haszálni, s meg is látszik a kerekeken, nem találok fékport a felniken, míg a korábbi autóim első felnijeiről alig lehetett maradéktalanul eltávolítani a beégett fékport. Eddig nem is gondoltam erre, hogy mennyi szálló por képződik fékezéskor, s főleg településeken.
Hozzászólások
Még nem szólt hozzá senki. Véleményed, kérdésed van?! Légy Te az első, írj!