Tapasztalatok négy hónap után

Megosztom veletek az elmúlt négy hónap tapasztalatait.

az első külföldi út adatai

Akik ismernek, tudják rólam, hogy az elmúlt kb 40 éveben egy olasz tradicionális márka elvakult híve voltam. s ma is megfordulok egy-egy példánya után.

S az elmúlt időszakban dízel függő voltam, annak köszönhetően is ,hogy jelentős 30 ekm feletti éves futásteljesítményt teljesítettem, napi gépkocsihasználat mellett.

A márak fanok által működtetett honlapon folyamatosan vezettem a futásteljesítményhez kapcsolódóan a felmerült költségeket. Folyamatosan szakműhelyben tartattam karban az autót, s minden a károsanyag kibocsátásra hatással bíró berendezést is kijavíttattam, nem kevés ráfordítás mellett.

Több mint két esztendeje kísérem figyelemmel az elektromos közlekedésben bekövetkező változásokat. 2018 tavaszátol, a Nissan Leaf megújulásától kerestem a lehetőségeket az elektromobilitásra való áttérésre.

Minden e téren megjelent információt begyűjtöttem, a megjelenő teszteket azonnal végignéztem, olvastam.

Elsők között pályáztam meg a megújult elektromos autó támogatási pályázatot, úgy, hogy még nem is tudtam, hogy mikor és kinél tudom megrendelni az általam kiszemelt márkát, típust.

Amikor felhívtak, igaz akkor két kereskedésből is, akik korábban egyáltalán szóba áltak velem,(esetleg majd értesítenek ha elérhatő lesz a megrendelés),hogy fél napom van arra, hogy a felkeressem Őket és leadjam a megrendelésemet, aznap kaptam meg az értesítést, hogy támogató határozatot kaptam a pályázatomra.

Ezzel csak azt akartam megosztani Veletek, hogy ez a váltás nem ment ilyen egyszerűen.

S amikor a környezetem megtudta a váltást, elég furcsán néztem rám, volt aki megkérdőjelezte a beszámíthatóságomat.

Nap, mint nap tapasztalom a köztudatban jelen lévő elektromobilitást jellemző negatív megítélést. Mindenkit az akkumulátor élettartama tartja sokkban, mi lesz ha........Mi lesz ha el akarok menni pl Budapestere, ne adj isten esetleg külföldre, stb, sorolhatnám

Mi egyetlen családi autóként használjuk, nap, mint nap, bejárva az egész Dunántúlt, megjárva Németországot. Négy hónap alatt majdnem 12 000 km-t futott az autó.

Akikkel együtt közlekedtem, meglepődve közölték, hogy "Te tényleg ugyanúgy közlekedsz, mint a korábbi autóiddal".

Ha nem megyek vidékre, hanem csak itt Kaposvár környéken intézem a napi ügyeket, akkor a heti egyszeri, itthoni töltés elegendő. Négy hónap alatt majdnem 12 000 km-t futott az autó. A téli időszakban egyetlen egyszer sem kellett az autóba pulóvernél jobban beöltözve beülni, állandóan 22 fokra van állítva az automata klíma.

A legkülönbözőbb tematikus fórumokon is azt tapasztalom, hogy nem tudunk kulturáltan információkat, tapasztalatokat megosztani,egymást segíteni, tájékoztatni. Bekapcsolódunk ezen közösségekbe nemcsak azért, hogy a felhasználóktól információkat gyűjtsünk be, hanem azért is hogy trollkodjunk. S ezzel már-már "anyázásig" fajulnak a megnyilvánulások. Ne akarjuk már egymást megtéríteni, úgysem fog sikerülni.

S ez számomra elkeserítő.

Miközben nap- mint nap azt tapasztalom, hogy egyre többen jönnek oda hozzám, hogy érdeklődjenek, válaszaikra őszintén adjak választ, nézhessék meg közelebbről az autót.

S még mindig azt tapasztalom, hogy a zöld rendszám láttánk a mindenáron való megelőzés a cél, mert ne tötymörögjön itt előttünk ez a ................, miközben csak a KRESZ adta lehetőségekkel közlekedünk.

Elkeserítő számomra az is ami CO2 kibocsátás számítása, elemzése mentén is folyik, ki-ki a saját érdekei mentén számított értékeivel akarja a másik felet eltaposni. Miközben az használtautó értékesítési oldalakon nyiltan lehet a környezetvédelem érdekében beépített fejlesztések, műszaki berendezések kikapcsolásával hírdetni járműveket, kvázi mint egy extra felszerelést.

Hozzászólások

Még nem szólt hozzá senki. Véleményed, kérdésed van?! Légy Te az első, írj!

Szólj hozzá Te is!

Ellenőrző kód:

A moderálási irányelveket elfogadom