Külföldre utaztunk az egy hónapja átvett elektromos autónkkal.
Többen furcsán néztenk ránk, hogy ilyen kevés tapasztalat birtokában, hosszú és egyben több országot érintő utazásra merünk vállalkozni. Most is tapasztaltam azt a megítélést, ami az elektromobilitást jellemzi, hogy az elektromos, a tisztán elektromos autó nem való a városon kívüli közlekedésre.
Nézzük a tapasztalatokat.
Kaposfőről Szlovénián, Ausztrián (Gráz-Salzburg érintésével) át elsősorban autópályán utaztunk ki Németországba, Münchenbe. Mindenhol a megengedett sebességhatárokat betartva közlekedtünk.
Úgy terveztük, hogy az úton kétszer töltünk, az útra csak vizet tettünk be az autóba, semminemű élelmiszerrel nem tankoltunk fel. Úgy terveztük, hogy a töltések alkalmával a folyó ügyek elintézése mellett egy-egy finom kávét elfogyasztunk a közeli shopban, étteremben, s a második alkalommal a töltő mellett lévő étteremben megebédelünk.
Így is történt.
Mindkétszeri megállást Ionity töltőszigeten terveztük megtenni, az első Gráz mellett, a második pedig Sacburghoz közel. S így is tettünk.
Kaposfőről teljesen feltöltött akkumulátorral,384 km-es hatótávot prognosztizáló tippelőórával, december 5.én 7 óra 5 perckor indultunk
A töltések indítását a Plugsurfing RFID kulccsal indítottam minden esetben az Ionity oszlopokon.
Az első töltőállomásra (ÖMV töltőállomás) december 5-én 10 óra 10 perckor érkeztünk 259 km-t megtéve, 35 km hatótávval, 12 %-os akkutöltöttséggel. Az autó 2 óra 58 perces üzemidőt számolt. Az autó szerint az eddigi átlagfogyasztásunk 20.7 kWh/100km volt.
11 óra 14 perckor indultunk tovább miután elvégeztük folyó dolgainkat és egy-egy finom capuccinót és szendvicset elfogyasztottunk az ÖMV Shopban. Induláskor 85 %-os akkumulátor töltöttség mellett a tippelőóra 313 km hatótávot jelzett ki.
A második töltőpontra (omv tankstelle golling an der salzach) 14 óra 11 perckor érkeztünk, 500 km megtétele után, 20 % akkutöltöttséggel, 67 km hatótávval, 5 óra 55 perces menetidővel.
15 óra 28 perckor indultunk tovább 93 %-ra töltött akksival, 351 km-re jósolt hatótávval.
17 órakor érkeztünk meg a célállomásunkra, München külvárosába, 653 km futással, 7 óra 27 perc menetidővel, 176 km hatótáv maradvánnyal, 19,2 kWh/100 km átlagfogyasztással.
folytatás következik..........
Hozzászólások (2 db)
tibor
2020. 03. 01. 08:17
Ny Európai országbeli címre kell kérni
Péter
2020. 03. 01. 00:48
Érdeklődnék, hogy Shell Recharge RFID kulcsot hogyan lehet beszerezni, mert az alkalmazáson keresztül Magyarországra nem lehet rendelni.